Oldalak

2013. január 29., kedd


A Zöld Templomról és Magamról




Gyakorlás közben....
Ezen földi életem során Magyarországra születtem 1971-ben. Nevem Juhász Csilla, Indiában kapott nevem pedig Preethi, aminek jelentése öröm, gyönyörűség.





Tizenhat éves koromban a „semmiből”  érkezett az az 
indíttatás, hogy jógát
tanuljak. A mai napig nem tudom, hogy honnan jött ez az inspiráció, hiszen akkoriban nem ismertem senkit, aki jógázott volna, és soha senki sem beszélt nekem a jógáról...
A nyolcvanas évek végén még Budapesten sem volt olyan egyszerű jógatanárt találni. Végül Böde István óráira kezdtem el járni…
Néhány év Hatha jóga gyakorlás után mindez hosszú évekre szunnyadásba merült. Az ész érvek legyőzték az álmokat és elhallgattatták a Lélek hangjait…




2004-ben hallottam meg újra 
ezt a hangot, ezúttal hatalmas erővel kiabálta valami a lelkem mélyéből: Jóga!!! Folytattam hát azt, amit sok évvel azelőtt félre tettem az „okos” érvek, vagy inkább a szellemi vakság és süketség miatt... és elindult egy fantasztikus utazás a jóga (és saját belsőm) világába…

-2008-ban végre eljutottam Indiába, Keralába, ahol három hónapig ayurvédát, (hagyományos indiai gyógyítás) és jógát tanultam (100 óra Jóga Tanár Képzés). 

-Egy év múlva megint Indiában találtam magam és fél évre beköltöztem egy Ashramba, ahol az International Centre for Yoga Education and Research több, mint 1500 óra Jóga Tanár Képzésén vettem részt (2009-2010). Tanáraim Dr. Ananda Balayogi Bhavanani és Yogacharini Meenakshi Devi Bhavanani voltak.
Mester-Tanítvány


-Majd következett újabb három hónap India szent városában a Gengesz partján, Varanasiban (Benáresz), ahol 250 óra Haladó Jóga Tanár Képzést kaptam a Yoga Training Centre keretén belül, Sunil Kumartól (2011).

-2014 Novemberében és Decemberében a Himalája lábánál, Rishikesh-ben töltöttem 6 hetet és részt vettem egy 200 óra Ashtanga jóga oktató képzésen a Tattva Yogashala-ban. Tanáraim Yogi Kamal Singh és Sunil Sharma voltak.  
Yogi Kamal Singh és Sunil Sharma


Különböző Iyengar jóga és Ashtanga Vinyasa jóga órákon és workshopokon vettem részt a „Jóga fővárosában”, Rishikesben (India), valamint Boulder, Coloradoban (USA). Ez utóbbi városban ismerkedtem meg a ma népszerű modern jógairányzatokkal, az Anusara jóga, Power jóga, és a Vinyasa Flow jógával.
 
Zipolite, Mexikó
Mexikóban Restorative jóga órákon és egy workshopon vettem részt, amelyet Join Brigitte Longueville vezetett (Solstice Yoga Centre, Zipolite). 
 
Jóga óra a délutáni forróságban....
2009 óta tartok jóga órákat. Tanítottam Mexikóban a világ különböző helyeiről érkezett turistáknak, utazóknak. 
A tengerparti jógastúdió
Az volt igazán a Hot (Forró) jóga....
 
Sofia, a mexikói "jóga-kolléganőm"
Tanítottam a Norvég Lofoten szigeteken is a Sarkkörön túl, majd délebbre Bergenben is.


A jóga  mellett érdekelnek a hagyományos gyógymódok és a betegségmegelőző praktikák. Sokat megtudtam a Lélek világáról, amikor három hónapig együtt dolgoztam egy amerikai sámán-gyógyító asszonnyal. Az alternatív és hagyományos gyógyítás révén folyamatosan rakódnak össze a kis "puzzle-darabkák", hogy mi is a betegség, és hogy miért alakulnak ki. (Természetesen  egy teljesen más szemléletből nézve). 

Az Ayurvéda tanításai közül főleg a szervezet méregtelenítésével, tisztításával foglalkozom, a hagyományos kínai gyógyászat pedig a test energetikáját, energiaáramlását, illetve annak hiányának, vagy többletének egészségre gyakorolt hatását tanítja számomra. 


Érdekel a hang (rezgés, vibráció) gyógyító potenciálja. Ez a világ még csak most tárul fel előttem új dimenziókat nyitva meg...Óráimon, a relaxáció alatt rendszeresen használom a tibeti hangtálakat és az indiai tampurát.
 



   












Két dolog van az 
életemben, ami fontos és amit szeretek csinálni: a jóga, és a tengeri kajakozás, vagy bármilyen outdoor tevékenység, lényeg, hogy hosszabb időt lehessek a természetben. 

Bodrogi Robival a Norvég tengeri kajakozás végefelé, valahol a Sarkkörön túl...
Minden évben csinálunk egy kisebb tengeri kajak "expedíciót", amikor több hónapot töltünk a tengeren; a parton főzünk, a csillagos ég alatt alszunk, és csak a sós víz éri a bőrünket …. 
Norvégia 2013.
Eveztünk Mexikóban a Kortezi tengeren, körbeeveztük Korzikát és Szardíniát, minden évben evezünk az Adrián, 2013-ban pedig a Norvég partok mentén feleveztünk 2 hónap alatt Bergentől az Északi sarkkörön túlig, Bodo-ig (a Lofoten szigetekig)...


Ilyenkor vagyunk a leginkább „kerek egészek”, vagyis ilyenkor vagyunk önmagunk, vagy legalábbis legközelebb a valódi belső magunkhoz


Ilyenkor vagyunk a legboldogabbak, legderűsebbek, legerősebbek, a legegészségesebbek és a legszabadabbak. Hiszen a Természetbe olvadunk bele, eggyé válunk vele, ugyanúgy, ahogy önmagunkkal is...


...hát nem ez A JÓGA??? 


Minden egyes ilyen „külső” utazás egy belső utazás is. 



És még egy valami: amikor az ember igazán szabad és ráhagyja magát az Univerzumra, az igazi csodák akkor történnek. A Szabad áramlás (flow), csak kondíciók, elvárások, kötelességek és  a muszájok eltűnésével indulhat meg!



Azt gondolom, hogy a jóga elvesztette a kapcsolatát a Természettel azzal, hogy a különböző városok megannyi jógastúdióiba "szorult vissza"
Nem véletlen, hogy a régi korok Jógijai, Mesterei mindig egy érintetlen (ezért sokszor szinte megközelíthetetlen) természeti helyen éltek (és tanítottak), mert tudták, hogy ezeken a helyeken a legtisztábbak az energiák és rengeteg Prána (oxigén és életenergia) veszi őket körül. 


A mi "Zöld Templomunk" a Természet
Mi akkor "jógázunk", amikor egy kristálytiszta vizű tóban úszunk, amikor a végtelen tengeren lebegünk egy kis kajakban, amikor hatalmas pelyhekben hullik ránk a hó a csendes hegytetőn, amikor egy vízesés hűs zuhataga esik ránk a dzsungel mélyén, vagy amikor egy apró perembe kapaszkodunk egy sziklafalon.....

Amikor szívből csinálunk valamit és az a valami végtelen örömöt ad, - bármi legyen is az- akkor történik meg a jóga. Mert ezek azok a pillanatok, amiket teljességében megélünk. Valójában ilyenkor Élünk!

És az igazság az, hogy amit ma mindenki "jógázásnak" hív, vagyis az ászanák gyakorlását is a Természetben a legszebb végezni, nem beszélve a különféle légzőgyakorlatokról, amit ha csak pusztán fizikai szinten nézünk, a legjobb, ha tiszta és oxigéndús környezetben tesszük... 


Eddigi kis expedícióink mind a szív útjait követték, és ahol csak lehet "jógázunk" is a homokos partokon, sziklaplatókon, réteken....     
  






A Zöld Templomnak (Green Temple) van még egy aspektusa.
A jóga egy életforma
Egy tudatos és egészséges élet-vezetés.
Világszerte terjednek a különféle bio-gazdaságok, jóga farmok, ahol egy kisebb-nagyobb közösség igyekszik kialakítani egy a "rendszertől" független kis gazdaságot, ahol egészséges és vegyszermentes zöldségeket és gyümölcsöket termelnek nagyrészt saját ellátásra, illetve igyekeznek egy (a szó valódi értelmében) normális életet kialakítani.  
Egyre több ember "ébred" fel és látja be, hogy az egészséget és az egészséges ételeket nem lehet "kintről" várni, hanem azért saját magunknak kell tennünk.  

Mivel tudatosan a jóga útján járok, ennek egyenes következménye, hogy igyekszem én is az életemet ebbe az irányba terelni és létrehozni egy jóga farmot.  
A Green Temple Yoga Farm még csak az álmaimban létezik, de úgy gondolok rá, mintha már valóság lenne; ezzel is folyamatosan éltetem azokat az energiákat, amelyeknek köszönhetően egyszer majd tényleg megvalósul. 
A Green Temple Yoga Farm a „Bőség kertje” sok- sok gyümölcsfával és egy zöldséges kerttel
Egy sziget a „káosz tengerében” , ahol jógázunk, meditálunk, zenélünk, táncolunk, dobolunk, izzasztó kunyhózunk, főzünk, nevetünk…  

Tehát a Zöld Templom (Green Temple) egyfelől egy szimbólum, másrészt a kis templom valóban létezik közvetlenül a leendő jóga farm mellett (igaz nem zöld...).   

Green Temple Yoga Farm a Balatonfelvidéken

1 megjegyzés:

  1. Haribol kedves Csilla!
    Köszönöm szépen, hogy a Yóga Festen betekintést engettél a gyönyörű világodba és itt leírt terveidbe. Képzeletben elutaztam, elvittél magaddal. Minden jót és álmaid beteljesülését kívánom. :-)

    Szeretettel: Ildi (jógamester hallgató)

    VálaszTörlés